fredag 21. mai 2010

Oppsummering foto

Jeg har lært utroligt mye spennende og nytt innen foto på dette året. Jeg har lært hvordan man bruker de ulike instillingene på et speilreflekskamera. Og hvordan man planlegger et godt foto. I løpet av dette skoleåret har jeg som sakt lært utroligt mye, noe av det jeg har lært er, ISO, lys, blenderåpning og lukkertid. Jeg har også lært hvordan et bilde kan forandre seg om vi tar et utsnitt eller beskjærer det. 
I dette faget har vi også jobbet en del innen data og programmer. Vi har for eksempel jobbet en del med Photoshop, jeg har lært utroligt mye spennende i dette programmet, hvordan vi kan redigere bildene etter vi har tatt dem. Jeg føler jeg har lært en del i dette programet og utviket mine kunnskaper innen dette enormt. Fra å ikke fatte noen ting, til å kunne fjerne farger, legge bilder oppå hverandre, retusjere osv.

Etter et år med foto har jeg blitt mer interessert i å ta bilder, og føler jeg har utviklet meg mye. Jeg synes oppgaven vi har fått har vært utfordrende men på samme tiden har vært utroligt lærerike oppgaver. Men jeg har også hatt det utroligt kjekt i dette faget. Jeg tror nok at etter jeg har hatt dette året vi jeg fortsette å bruke mitt private speilreflekskamera og ta bilder og kose meg med det. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar