tirsdag 2. mars 2010

Min Layout

I dag skulle vi lage hver vår layout på skolen, vi skulle se gjennom blander å finne en layout som vi ville lage i Indesign.
Her er den jeg har laget selv:



Her er den jeg har tatt utgangspunktet i:



Jeg valgte å prøve å lage en enkel å grei layout, etter som jeg ikke er så veldig stor fan av å bruke programmet Indesign. Men det var ikke så omfattende som jeg trodde det var, så jeg kunne sikkert ha valgt å lage en layout som var litt mer avansert en den jeg laget. Jeg ble fornøyde med resultatet mitt selv. Indesign var heller ikke så veldig vanskeligt, trodde det skulle være mer avansert en det det var, jeg har lurt meg til å bruke pages når vi skal holde på med Indesgin, men i dag hadde jeg ikke noe valg så da ble det Indesign testing på meg.
Jeg fant denne layouten i et magasin som er kalt Mag. Det er nr 07.2008. Det var ganske mange enkle layouter og noen få som var litt mer avanserte. Jeg valgte å lage denne layouten fordi den var enkel å grei, å det var heller ikke bare to store bilder med litt skrift på selve bildene, det var en komposisjon mellom et stort bilde og skrift på den andre siden. Det var en utfordring å få til skriften å finne en skrift type som passet til denne anledningen. Jeg har brukt to ulike skrift typer. Den ene er Snell Roundhand som er den fin skriften og på den andre skriften har jeg valgt å bruke skrifttypen didot. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar