onsdag 3. februar 2010

5 kategorier del 3!

Nå var tiden inne for å levere inn de fem kategoriene igjen. Der vi skulle ta bilder til fem ulike kategorier som vi hadde fått av læreren, som var vinter, arkitektur, portretter, striper, og serier. Bildene er tatt enten med et speilrefleks kamera Olympus E450 eller et kompakt kamera Olympus sitt.



Dette bilde ble tatt i foto studioet på skolen. Bilde er av Maren i klassen. Dette bilde er et portrett bilde. Dette bilde har jeg brukt et speilrefleks kamera Olympus E450 å en lys boks å en lys paraply. 


Dette bilde er også tatt i fotostudioet på skolen. Det er tatt med det samme kameraet som over. Her skulle jeg prøve å ta et portrett bilde av to personer å ikke en som på dette bilde er Anne Lene og Maren. Dette er det beste bilde jeg tok den dagen vi hadde i foto studioet. Komposisjonen i bilde syns jeg ble veldig bra, å du får lys glimtene i øynene. 



Dette bilde tok jeg på Hå gamle prestegård. Dette har jeg valgt at skal høre til kategorien striper, fordi vindue. Ideen bak bilde var ikke noe jeg bare tok bilder over alt. Komposisjonen i bilde er enkel å grei. Bilde er ganske fint, når du har den grønne bakken å den blå himmelen. Det var ganske stiligt, når det var forskjellige grønn farger å blå farger.




Dette bilde er av Anne Lene. Det er også tatt i foto studioet på skolen. Dette var et ganske så kult bilde.




Også dette bilde er tatt i foto studioet på skolen. Dette er et portrett av Anne Lene i klassen. Dette er et ganske så fint bilde av henne, jeg er fornøyd med resultatet. Dette bilde er også tatt med samme kamera som de andre bildene over. 



Dette bilde er tatt av min mormors hus. Det ligger intil en skog. Bilde ble ganske fint. Bilde er tatt med speilreflekskamera. Det va ikke noe ideé bak bilde, jeg tok bare bilde for å ta et bilde. Komposisjonen i bilde er ganske bra. Dette bilde hører til kategorien vinter. 


Dette bilde er tatt på ridebanen i stallen. Det ble tatt når vi hadde longsgjering. Det er tatt med et speireflekskamera. Dette bilde hører også til kategorien vinter.  Komposisjonen er enkel, men siden hesten står på venstre side i bilde, så får du ikke følelsen av at bilde tipper til den ene siden.


Dette bilde er tatt av gjeter hunden i stallen. Den ligger å passer på når vi holder på med hestene. Det var et ganske kult bilde. Komposisjonen er enkel. bilde hører til kategorien vinter.

¨

Dette bilde er tatt i en treningsøkt på marken på Sele. Komposisjonen er enkel. Bilde er tatt med et speilreflekskamera. Ideen bak bilde var å få et fint bilde av når hesten er i fart.


Dette bilde her er ganske kult. Bilde er ganske mørkt men jeg følte ikke at det gjorde noe. Du har liksom snøen som flakser mellom beina, når hesten springer bånn galopp. Å så har du hode som han stikker rett til værs. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar